Apakah ia Sel Stem?



Sel Stem adalah seperti bayi yang baru lahir dimana selnya belum memutuskan apa jenis sel itu akan terjemah akhirnya. Setelah sel sperma laki-laki memupuk sel telur wanita, dengan cepat sel-sel akan membahagi untuk membentuk embrio manusia yang dikenali sebagai sel embrio.

Sel Stem dewasa adalah jenis yang belum khusus dan mempunyai kemampuan untuk mengubah diri menjadi jenis khusus seperti membentuk rangkaian tisu organ seperti jantung atau hati atau otak. Secara umum, sel stem akan dipengaruhi oleh sel-sel dalam lingkungan segera dan mejadi sel sepertinya, seperti sel jantung, sel hati, sel otak, atau sel pankreas.

Sel Stem dewasa yang paling berlimpah ditemui dalam sumsum tulang, dan kadang-kadang disebut sebagai sel stem sumsum tulang. Tubuh yang sihat secara terus menerus menghasilkan sel stem dewasa ini, yang kemudian beredar melalui aliran darah dan berfungsi untuk menggantikan sel yang rosak, sehingga memenuhi syarat semulajadi untuk penjagaan kesihatan secara optimum.

Sila layari laman blog untuk megetahui secara lebih mendalam, manfaat-manfaatnya
Anda mungkin pernah mendengar berita laporan mengenai "sel embrio" yang diambil dari janin manusia yang belum lahir, tapi di sini kita berbicara tentang sel stem dewasa yang dihasilkan dalam tubuh anda sendiri. Kerana mereka adalah sel tubuh anda sendiri yang mengandungi DNA sendiri, sistem kekebalan tubuh anda tidak mengenalpasti mereka sebagai organisma asing dan menyerang dan menghancurkan mereka.

Sila klik disini untuk melihat pelbagai video mengenainya
Dengan demikian sel-sel stem dewasa tidak terpengaruh oleh masaalah penolakan ini yang sering berlaku ketika embyronic sel induk daripada sumber luar telah ditransplantasi. Dan isu-isu etika atau agama yang berkaitan dengan pemanenan sel induk embrionik dari janin manusia sudah tidak relevan. Sel Stem dewasa secara semulajadi dibuat dalam tulang sumsum anda sendiri.

Sila klik disini jika anda ingin tahu bagaimana hendak menjadi distributor.